Asiakastarinat

Kokemuksia käyttöönottoprojektista Salon seurakunnasta

Uuden järjestelmän tai ohjelmistokokonaisuuden tilauksen jälkeen organisaatio pääsee aloittamaan käyttöönottoprosessin, josta tulee onnistunut osapuolten avoimella ja tiiviillä yhteispelillä. Tässä artikkelissa tarkastelemme, millaiselta Katrina-ohjelmiston käyttöönottoprosessi näytti Salon seurakunnan kolmen vastuuhenkilön näkökulmasta.

Jyväskylän seurakunta luottaa vahvaan tunnistautumiseen ilmoittautumisissa

Katrinan vahvan tunnistautumisen avulla ilmoittautumiset saadaan kerättyä luotettavasti sähköisessä muodossa yhdellä järjestelmällä. Vahva tunnistautuminen palvelee parhaimmillaan sekä seurakuntaa että tapahtumaan ilmoittautujia, kun tietoturva ja tietojen päivitettävyys ovat kunnossa. Jyväskylän seurakunnassa on vuodesta 2019 lähtien hoidettu kaikki ilmoittautumiset Katrinaan vahvan tunnistautumisen avulla.

Kolmen seurakunnan talouspäällikkö

Seurakunnan talouspäällikkönä toimiminen vaatii hyviä organisointitaitoja sekä isojen kokonaisuuksien hahmottamiskykyä. Kolmen seurakunnan talouspäällikön toimien hoitaminen puolestaan vaatii jo kosolti innovatiivisuutta ja aitoa paloa kehittää seurakuntien toimintamalleja. Muun muassa nämä tekijät nousevat esiin Pirta Melaluodon arjessa kolmen seurakunnan talouspäällikkönä.

Tampereen seurakuntayhtymä

Tampereen seurakunta otti keväällä 2019 käyttöönsä Katrina-toiminnanohjausjärjestelmän. Millainen rooli Katrinalla on seurakuntien digitalisaatiossa ja kuinka järjestelmä toimii suuren seurakuntayhtymän käytössä?

Eurajoki luottaa kehitykseen

Monesti kuulee sanottavan viisauden, että vain muutos on pysyvää. Maailma kehittyy ja niin kehittyvät myös kunnat, jotka ottavat yhä vahvemmin askeleita kohti digitaalisuutta. Eurajoella halutaan olla eturintamassa ottamassa askeleita kohti tulevaisuuden kunnan kehittämistä.

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan historiassa on ollut vuosien varrella käytössä monenlaisia seurakunnan hallintorakenteita. Seurakuntatalouteen on myös liittynyt seurakuntia eri ajankohtina. Yhteisenä tekijänä kaikille muutoksille on se, että Katrina on saatu mukautettua hyvin uuteen hallintorakenteeseen.

Raision seurakunta

Raision seurakunnalla oli toiveissa selkeä varauskirjajärjestelmä, joka vähentää työntekijöiden sähköposti- ja puhelinliikennettä. Oikeat ihmiset piti saada organisoidummin oikeisiin tiloihin ja tilaisuuksin, niin ja vielä oikeaan aikaankin.

Savonlinnan seurakunta

Savonlinnan seurakunta otti Katrinan käyttöön vuonna 2006, kun yhteisen kalenteriohjelman tarve tuli välttämättömäksi. Yhteistyötä on tehty naapuriseurakuntien kanssa ohjelmiston tiimoilta alusta asti.

Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskus

Katrina on käytössä lähes jokaisessa Kokkolan, Kalajoen ja Raahen rovastikunnan 22 seurakunnassa. Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen tietohallintopäällikkö Markus Tuomi on auttanut hankinnoissa. Yksi yleisin hankintaperuste on ollut Katrinan joustavuus.

Jyväskylän seurakunta

Jyväskylän seurakunta otti Katrina varausjärjestelmän käyttöönsä vuonna 2004. Hankintaa oli alusta lähtien tekemässä IT-alueen päällikkö Jouko Tokkari.

Järvenpään seurakunta

Järvenpään seurakunta ei tyytynyt Katrinan kalenteri- ja muihin perusominaisuuksiin. Seurakunta halusi nykyaikaistaa kertaheitolla henkilöstönsä työrutiinit ja otti syksyllä 2014 käyttöön myös useimmat järjestelmän lisäominaisuudet.

Kaiku HR Oy

Kaiku HR Oy otti M&V Softwaren Rekrymappi-ohjelmiston käyttöön loppuvuonna 2014. Kaiku HR:n myyntijohtaja Teemu Vihervä kertoo mietteitään kumppanuudesta M&V Softwaren kanssa.