Diakonia

Selaimen yli toimiva Katrina Diakonia on jokaisen seurakunnan diakoniatyötä tukeva helppokäyttöinen ja vaivaton ohjelma. Se hallitsee kaikki diakoniatyössä tarvittavat tiedot, raportit ja lomakkeet.

Ohjelma on kehitetty yhdessä seurakuntien kanssa. Tietosuoja toteutuu täydellisesti: kaikki tieto kulkee salattuna verkossa ja ohjelmaa on mahdollista käyttää myös KIRKKO-verkon sisällä. Asiakkaan tietoihin on pääsy vain niillä, joille siihen on erikseen annettu oikeudet. Helppo selainkäyttö ei vaadi erillisten ohjelmien asennusta, vaan jokainen tietokonetta ja internetiä joskus käyttänyt oppii ohjelman ongelmitta.

Lomakkeet, tilastot ja tiedot yhdessä paikassa

Kirkkohallituksen tilastouudistuksen 2017 mukaiset A4 lomakkeet (yksilön kohtaaminen, taloudellinen avustaminen) sekä A2 lomakkeet (ruokakassien jakelu) muodostuvat automaattisesti asiakasrekisterin käytön myötä. Tilastolomakkeet siirtyvät itsestään rajapinnalla kirkkohallituksen tilastojärjestelmään. Tilastot sivulta on haettavissa kattava raportointi diakonian asiakastyöstä.

Muita ominaisuuksia:

  • Mahdollisuus toteuttaa asiakasrekisteriin aluejako
  • Mahdollisuus lähettää asiakkaille tekstiviestejä suoraan ohjelmasta
  • Mahdollisuus määrittää avustusbudjetti, jota ohjelma laskee reaaliaikaisesti avustustoimenpiteiden mukaan.
  • Järjestelmän sisäinen avustuspäätösten seuranta.
  • Rajapinta Kirjuriin. Mahdollisuus hakea Kirjurista osoitetietoja ja/tai henkilötietoraportteja.
  • Rajapinta Kipaan. Mahdollisuus lähettää avustuksena maksettavat asiakkaan laskut suoraan Kipan laskutukseen.
  • Rekisteriselosteen lisäysmahdollisuus.

Lisätietoja:

  • Toimii yhteen diakoniatyöntekijän oman Katrina -kalenterin kanssa, kuitenkin niin, että kaikki tieto on vain asianosaisten nähtävissä. Asiakkaan tietoihin on pääsy vain niillä, joille on siihen erikseen annettu oikeudet.
  • Talousselvityslomakkeen täyttö ja tallennus asiakaskohtaisesti.
  • Suostumuslomake, maksusitoumus ja avustuspäätös tulostettavissa asiakkaan tiedoilla.
  • Keskusteluhistoria avustuspäätöksineen nähtävissä asiakkaan tiedoissa.
  • Tiedot säilyvät järjestelmässä keskitetysti ja ovat käytettävissä myös sairaus-, sijaisuus- ja työntekijän vaihdostilanteissa.
  • Tilastouudistuksen 2017 mukaiset tilastolomakkeet A4 ja A2 siirtyvät automaattisesti kirkkohallitukselle.